Dobry fizjoterapeuta w Gdańsku. Gdzie go znaleźć?

Dlaczego boli mnie kręgosłup?

Jakie są przyczyny bólu kręgosłupa?

Ból kręgosłupa (na co dzień nasi pacjenci mówią: „bolą mnie plecy”), zdarza się dużej grupie ludzi czynnych zawodowo. Wyróżniamy kilka przyczyn, które powodują ból kręgosłupa, mogą one być wynikiem uszkodzeń, przeciążeń, zmian zwyrodnieniowych, uszkodzeń krążka międzykręgowego, urazów. W dużej mierze również bóle kręgosłupa wynikają z nieprawidłowej stabilizacji centralnej.

Ból kręgosłupa może mieć różny charakter, może występować ciągły, ostry, może się zaostrzać, może boleć tylko przy określonych ruchach, ale może być krótkotrwały. Statystyka jednak jest nieubłagana i pokazuje, że jeżeli problem się zaczął to sam nie odejdzie i trzeba zacząć rehabilitację, fizjoterapię, aby specjalista poprowadziła dobrze twoją terapię i ból się wyciszył. Początkowo ból pleców to niegroźne napięcie mięśni jednak, jeżeli nie poświęcimy temu czasu może się to przekształcić w poważny problem.

Ból kręgosłupa (na co dzień nasi pacjenci mówią: „bolą mnie plecy”), zdarza się dużej grupie ludzie czynnych zawodowo.
Ból kręgosłupa zdarza się dużej grupie ludzi czynnych zawodowo.

Jak są objawy problemu z kręgosłupem?

Problemy zdrowotne zaczynają się, gdy następuje ograniczenie któregoś z odcinków kręgosłupa. W momencie ograniczeń w odcinku szyjnym pojawiają się bóle głowy, szumy uszne, zawroty, bóle barków, drętwienie rąk, problemy z pochylaniem głowy, zaburzenia wzroku

ograniczenia w odcinku piersiowym dają bóle w klatce piersiowej które mogą być mylone z bólem serca, zawałem, ucisk w klatce piersiowej, ból kręgosłupa i żeber oraz problem z oddychaniem, bóle pomiędzy łopatkami oraz pieczenie w przełyku, problemy z narządami wewnętrznymi, zwiększone napięcie mięśni, sztywność

ograniczenia w odcinku lędźwiowym powodują problemy z chodzeniem, schylaniem, siadaniem i wstawaniem, często ból promieniuje do kończy dolnych, lub także narządów wewnętrznych.

Należy tu wspomnieć również o zespołach bólowych odcinka szyjnego związanych z depresją, złym stanem emocjonalnym, co powoduje nadmierne napięcie mięśni i przewlekłe stany bólowe.

Z jakimi chorobami kręgosłupa możesz się do nas zgłosić?

Na zabiegi do – Holistic Approach rehabilitacja, masaż, fizoterapia, trening – zapraszamy osoby, które mają problemy z rwą kulszową, lumbago, „wypadającym dyskiem”, „korzonkami”, dyskopatią, kręgozmykiem, chorobami zwyrodnieniowymi kręgosłupa, przepukliną kręgosłupa, zespołem przeciążeniowo-bólowym, ZZSK, ale także osoby, które czują napięcie mięśniowe, mają ograniczoną ruchomość, złą postawę ciała, skoliozę,

Jak poradzić sobie z bólem kręgosłupa? Jak złagodzić ból pleców?

Jeżeli masz problemy z kręgosłupem pozwól, aby zajął się tym specjalista, który odpowiednio pokieruje twoją rehabilitacją. Leczenie polega na zwalczaniu przyczyn bólu a nie tylko objawów, więc nie da się tego zrobić na jednej wizycie (czego niejednokrotnie oczekują pacjenci). Istotna jest edukacja pacjent i nauka nowych dobrych nawyków. Zabiegi które stosujemy w naszym gabinecie to terapia manualna, masaż leczniczy, terapia mięśniowo-powięziowa, kinesiotapingu, kinezyterapia, ćwiczenia indywidualne, neuromobilizacje i manipulacje. Na treningu, ćwiczeniach indywidualnych nauczymy cię ćwiczeń, wzmocnimy twoje mięśnie i popracujemy nad stabilizacją centralną. Pacjentom polecamy jogę, Pilates, stretching. Bardzo ważne jest, aby pamiętać, że siedzący tryb życia, brak aktywności fizycznej sprzyja bólom kręgosłupa, jest to powiązane z przeciążeniem kręgosłupa przez długotrwałe przebywanie w jednej pozycji. Ból kręgosłupa u ludzi młodych spowodowany jest przede wszystkim przyjęciem błędnych nawyków postawy.

Pamiętaj, że ćwiczenia wykonane nieprawidłowo szkodzą, dlatego warto wykonać je z wykwalifikowanym fizjoterapeutą.

Kiedy należy zgłosić się natychmiast do specjalisty przez ból kręgosłupa?

Objawy które powinny zaniepokoić i spowodować natychmiastowy kontakt z lekarzem to: wystąpienie zatrzymania/ nietrzymania moczu lub stolca, niewyjaśniona utrata masy ciał z towarzyszącym bólem, postępujące osłabienie, drętwienie w biodrach nogach, kroczu, brak czucia w nodze, bóle brzucha i dolnej części kręgosłupa, długotrwała gorączka z nasilającym się bólem, nasilenie bólu i sztywność szczególnie w godzinach nocnych.