Terapia wisceralna to holistyczne podejście do terapii

Co to jest terapia wisceralna?

Terapia wisceralna to holistyczne podejście do terapii, to skupienie się na interakcjach pomiędzy narządami wewnętrznymi, mięśniami, kręgosłupem oraz na nerwie błędnym. Wzajemne oddziaływanie mięśniowo-szkieletowe bezpośrednio wpływa na położenie narządów wewnętrznych w ciele i odwrotnie, organy wewnętrzne mają duży wpływ na stan zdrowia kręgosłupa, miednicy, żeber, obręczy barkowej, mięśni, powięzi. Jama brzuszna posiada mocno rozbudowany układ mięśniowo- powięziowy, poprzez złą dietę, stres, brak ruchu, niektóre elementy mogą sztywnieć i przestać działać tak jak należy. Celem terapii wisceralnej jest znalezienie i usunięcie blokad, które wpływają na stan patologiczny.

Terapia wisceralna prowadzona jest na narządach jamy brzusznej

Jak jest prowadzona terapia wisceralna?

Terapia wisceralna prowadzona jest na narządach jamy brzusznej, powięzi. Za pomocą stosowanych technik zmniejsza się napięcie narządów wewnętrznych, likwiduje różne dolegliwości układu pokarmowego, moczowo- płciowego oraz narządu ruchu. Terapeuta pracuje na powięzi, od jakości, której zależy prawidłowe funkcjonowanie organizmu.

Kiedy stosować terapię wisceralną, terapię narządów wewnętrznych?

Na terapie wisceralną należy się wybrać, gdy odczuwasz problemy z układem pokarmowy, nadmiernymi gazami, refluksem żołądka, leniwym jelitem, złym trawieniem, zaparciami, masz problemy z oddychaniem, zaburzone napięcie przepony. Jednak należy pamiętać, że skutkami mechanizmów kompensacyjnych żołądka mogą być bóle lewego barku, bóle głowy, ból kręgosłupa więc nie tylko dosłownie zaburzenia żołądkowe są wskazaniem do terapii. W gabinecie Holistic Approach – rehabilitacja, masaż, fizjoterapia, trening zazwyczaj do każdej terapii wprowadzamy terapię wisceralną.

Jakie są przeciwwskazania do terapii wisceralnej?

Przeciwwskazania do terapii wisceralnej to: choroby nowotworowe, ostre choroby narządów wewnętrznych, krwotoki, świeże rany, zakrzepy, wysoka gorączka, ciąża, choroby psychiczne, tętniaki, nagły spadek masy ciała, krew podczas kaszlu, wymioty, ból piekący za mostkiem, zapalenie wyrostka, ostry ból brzucha z wymiotami i zaparciami.