Masaż medyczny

Skuteczna fizjoterapia i rehabilitacja to nie tylko ćwiczenia.

Napiszemy o innej stronie rehabilitacji, dotkniemy tematu, który jest zapominany i bagatelizowany. Fizjoterapeuci i lekarze nie zwracają na to uwagi.

Skuteczna fizjoterapia - Holistic Approach – rehabilitacja, masaż, fizjoterapia, trening
Skuteczna fizjoterapia i rehabilitacja to nie tylko ćwiczenia.

Rolą lekarza, fizjoterapeuty jest nie tylko leczenie bólu lub choroby, ale całego pacjenta poprzez uwzględnienie zgłaszanych dolegliwości, a także odczuć, emocji, doświadczanego stresu. Dobry, skuteczny fizjoterapeuta zajmuje się nie tylko leczeniem skutków, ale powinien również dotrzeć do źródła problemu. Powstawanie napięć i zmiany w tkankach, często zaczynają się od negatywnych doświadczeń, stresu, depresji. Zaburzenia równowagi psychofizycznej powodują zmiany w organizmie, np. napięcie mięśni. Poprzez kompensację są one początkowo tłumione nawet przez długi okres, jednak zawsze nadchodzi koniec kompensacji i wtedy powstają zmiany czynnościowe w tkankach, co daje różne dolegliwości fizyczne. Rehabilitacja holistyczna to nowoczesna metoda pracy, gdzie uwzględnia się wszystkie czynniki wpływające na pacjenta (oczywiście za jego zgodą). Właśnie dlatego też współpracujemy z psychologami, psychiatrami, dietetykami. Fizjoterapia jest ważnym elementem rehabilitacji i nie należy traktować jej pobieżnie, co niestety wiele osób robi, zarówno pacjentów jak i lekarzy. Jest to istotna część procesu regeneracji i powrotu do zdrowia. W obecnych czasach wielu pacjentów cierpi z powodu objawów wywołanych problemami, które mają źródło w emocjach. Podłoże tych zaburzeń to głównie stres, nierozwiązane konflikty, tłumione uczucia, niewyrażone emocje, wysoki poziom lęku. Problemy, schorzenia natury psychosomatycznej często leczone są tylko objawowo a to błąd. Bardzo często problem z otyłością, niemożność schudnięcia, problemy gastryczne, choroby przewlekłe, reflux żołądka, choroby jelit, stany zapalne w organizmie mają swój początek w długotrwałym stresie i emocjach.

Fizjoterapia jest jednym z zawodów medycznych mających na celu przywrócenie pacjenta do czynnego udziału w życiu codziennym. W sytuacji problemów bólowych czy dysfunkcji pomoc fizjoterapeuty jest widoczna już po kilku zabiegach. Trudność zaczyna się, gdy problemy bólowe pacjenta są pochodną zamaskowanego stresu. W takim przypadku fizjoterapeuta zmniejszy napięcie mięśniowe oraz ból, niestety bez pracy całościowej dolegliwości szybko wrócą. Skuteczna praca fizjoterapeuty będzie możliwa tylko kiedy pacjent dotrze do źródła problemu, jakim w tym wypadku jest np. stres. Podejście holistyczne to skuteczna terapia, a jej długoterminowy rezultat, jest osiągalna wtedy, gdy uwzględnia związek ciała i psychiki. Skuteczny fizjoterapeuta to ten, który dzięki wiedzy i umiejętnościom dąży do wzmacniania motywacji pacjenta, zaakceptowania choroby i jej leczenia, dzięki czemu pomoże mu wrócić do zdrowia.

Centrum zdrowia fizycznego i psychicznego Holistic Approach zaprasza na kompleksową terapię, masaż leczniczy, skuteczną rehabilitację. Holistic Approach rehabilitacja, masaż, fizjoterapia, trening to fizjoterapia holistyczna.